Wednesday, July 11, 2018

Period tidak teratur dan cara untuk hamil. How to get pregnant .


Assalamualaikum, terima kasih sebab sudi baca belog saya ni. ok kali ni saya nk story mory pasal altenatif hamil yang telah saya buat. Setelah hampir setahun saya gugur, saya cuba untuk hamil smula .... Boleh klik sini untuk story mory kisah dan punca saya gugur / miscarriage . 

http://jajaaman.blogspot.com/2017/07/pendarahan-semasa-hamil-jangan-abaikan.html


Antara perkara yang saya buat :

1) Makan ubat shakle 
2)  Pergi berurut sangkak
3) Makan asid folic (asid folic tidak boleh jadi ubat ajaib untuk hamil, tp asid folic adalah sit belt keselamatan jika hamil) *kata2 doktor saya
4) Dapatkan rawatan di Hospital


Setelah hampir setahun kami mencuba dan masih belum tunjukkan hasil. Saya dan suami amik inisiatif untuk gi hospital pakar untuk dapatkan rawatan.

Lalu kami pon gi laa Hospital umra seksyen 13 shah alam, sepital ni tak berapa famous tapi kami suka hospital ni sebab mesra pelanggan dan doktor yang baik-baik belaka. Boleh klik link ni :
http://www.umra.com.my/ 

Mule2 doktor akan ambik darah dan check sperm lelaki. Keputusan siap sehari je, sebab dorang ada lab sendiri. so xyah unggu lama-lama. dulu saya pernah buat di Path Lab, tp resultnya 2 minggu baru siap. Adoi lamanya......

Doktor suggest saya ambik ubat ni semasa period :
Nama ubat Trozet (Letrozole tablet USP)





Ubat ni salah satu cara untuk matangkan telur di dalam ovari. Disebabkan period saya tidak teratur doktor cadangkan saya makan ubat ni.

Ubat trozet  ni sukar untuk cari di farmasi sebab ubat ni ubat kawalan. Kena jumpa doktor pakar dan dapatkan rawatan. 

 Harga ubat ni pon mmmm.... mereput wei... mahal !!!!
Rm17.00 untuk sebiji (kau rasa???) tapi xpa lah. demi untuk hamil duit tidak menjadi hal.

Ni bil rawatan saya Di Umra Hospital :



Rm17.00 x 10 pcs = Rm170.00

Nampak tak harga ubat ni hahahaha .... Saya tengah mencuba dan mencuba untuk hamil, doakan saya ye. Kita sama-sama cuba, Semoga belog saya boleh bantu anda.

Nanti saya akan update lagi. terima kasih. Papay ~~~



















No comments:

Post a Comment

~~ hOLa 😍 ~~