Friday, August 23, 2019

PENGALAMAN BERSALIN DI HOSPITAL UMRA, SHAH ALAM

Hai assalamualaikum, salam sejahtera. Saya nak kongsi dengan u alls pengalaman saya bersalin di Hospital Umra, shah alam selangor.

Mule 2 kisahnye, ada bleeding pagi 23/6/19 tu. Saya dah cemas, terus call suami. En.suami tengah kerja, terus mengelabah balik rumah. (nasib baik laki den kerja dokek jo hahahah).

Suami smpai je terus kami tarik beg baju + beg baby. (dah siap pack awal2). Terus jerakk g hospital umra, sampai je terus ambik nombor. Reception tanya ada appmnt ke? Saya ckp xda, tapi ada bleeding & tarikh due dah dekat.

Settle ambik nombor, kami duduk kejab. tup2 nombor saya naik. terus laa g bilik untuk cekup. Doktor cek, bukaan dah 1cm. Kena tahan wad terus, omg !! nebes saya. hahahaha

Nasib baik baju semua dah siap bwk, klo x menggelabah nk balik ambik brg semua... huhuhu...

Dah settle payment deposit semua, kami terus chcck in. Bilik ada banyak jenis, korang pilih je nk package yang mano.
Ni contoh package dia,


haaa pilih siap2 nk package yang mana,yang paling murah 3@4bed. Tapi kena kongsi + xboleh melawat ramai2. Yang boleh teman hanya suami.

Package yang saya ambik, Executive single room. best biliknyee besooo bapakk !! + family boleh lepak2 sekali.



Ramai x? 😂

Besar kan? 😍😍 seronok rasanya, + bebas. Di sebabkan saya bertudung, so bebas sikit la.. hanya keluarga je yang lepak + masuk.

Saya check in, 23/6/19~25/6/19. 3 hari 2 malam u alls. 🤣

Sepatutnya saya bersalin 23 hb, tp di sebabkan saya xtau teknik pernafasan yang betul baby keluar 24 hb.

Di ikotkan, 24 hb tu saya di beri pilihan. Nak induce @ pembedahan. 😱😱😱 kami laki bini cemas, so saya pilih untuk induce.

Induce ada 2 waktu, siang @ malam. So saya pilih malam. tapi dalam masa menunggu di Induce tu saya terus berdoa agar dapat bersalin normal.

Semua senaman la yang saya buat, jalan itik la, goyang2 la, naik turun tangga. Alhamdulillah jam 6.30ptg tu dah start sakit.

Nurse terus panggil doktor, bukaan dah 5cm. Saya terkejut 😱 . Nurse terus teman saya, ajar teknik pernafasan yang betul.

Nurse beri saya ubat untuk buang air besar, Tapi saya rasa lain macam, rasa macam baby nak keluar dah. Dalam 8.30pm tu, doktor datang. bukaan dah 8cm.

Terus saya masuk labour room, labour room depan bilik saya je. hahaha untung ambik bilik executive ni 😍

Setelah puas meneran+ suami teman. Jam 9.05 malam lahirlah puteri sulung saya. Alhamdulillah...



Hospital umra ada bg goodies bag, ni item dia,, 😻

Besoknya, saya check out. ni la contoh bil saya.


So kawan2 yang rancang nk bersalin di sini. sediakan wang cukup2 ya. 😍😍
Rm2699, deposit + harga bilik untuk 1 malam. Kalau malam ke dua harga lain, untuk bilik saya. Rm960 untuk malam yang ke dua.

Terima kasih sudi baca, tinggalkan komen untuk apa2 soalan.

⬇️⬇️⬇️

hai untie uncle & readers 😍


3 comments:

  1. bayaran by cash ke atau boleh pakai credit/debit card?

    ReplyDelete
  2. salam.. nak tanya.. kalau bersalin husband boleh teman ke

    ReplyDelete
  3. Mahal jugak ye..

    Harga Package: RM2,699
    Tambah 1 mlm & Induce: RM2,076
    Discount: - RM339
    Total: RM4,436

    Lebih kurang sama dgn kos sy bersalin dulu di Hospital SALAM tahun 2018.
    Harga package: RM2,499
    Bila tambah induce & 1 mlm jadi almost RM5k.

    Selain mendapat layanan yg baik dan exclusive.. inilah risiko yg kita kena bersedia klw bersalin di hospital swasta.. poket kenalah tebal sikit.. actually induce tu klw dlm publish rate dlm RM400 je.. minta bahagian biling justify RM5k tu mmg jawapannya dia xtau.. tapi memandangkan hati tengah gembira dapat anak pertama.. bayar je lah and syukur di kurniakan putera yg comel dan sempurna sifatnya.. #justsharing

    ReplyDelete

~~ hOLa 😍 ~~