Friday, September 13, 2019

Ditipu di Shopee / kena tipu membeli barang di shoopee

Hai... saya nak kongsi cara-cara kalau korang kena SCAM kat shopee.

Aritu sy beli laa kipas kat satu kedai ni, sekali usb & kepala charger yg dpt. wtf ???

Mengamuk hatiku ini... Kesian anakku kepanasan huhu... Saya mesej kedai, dia krikkk krikkk. diam je. so saya ambik altenatif call shopee !!

Ni nombor yang korang boleh call ya :

---> 03-27779222

So staff shopee ajar saya, JGN SESEKALI KLIK TERIMA BARANG /RECEIVED !! SEBAB ??
Kalau kita dah klik terima, duit akan terus masuk akaun en.scam !! dan shopee tak dapat tolong korang. haaaa sakit hati kan?

Ada jugak kes, seller nk settle sendiri + Nak pos barang tu semula & tanpa libatkan shopee. Dia akan suruh korang klik terima. korang dengan baik hati klik la... and then?? korang kena block. hahaha sakit hati kan?? shopee tak bole tolong korang ok??

So saya di sini nak bantu korang... saya bukan ahlong saya cuma mau Tolong 😂😂

take note ya? step by step.

Barang dah terima, tapi barang yg terima tu xsama dengan barang yg korang order.

1. Klik Return/Refund. JANGAN KLIK ORDER RECEIVED !!!!
jangan klik !!

2.klik dua-dua kotak tu, kalau tak dapat. Kalau satu je yang xdapat klik satu je. Letakkan gambar barang yang korang dapat tu. tulis la apa2 yang korang nak kat description.



contoh :


3. Shopee akan buat siasatan, kalau betul duit korang akan di masukkan dalam Shopee Pay ~~



haa korang cek je kat sini, kalau duit dah masuk.

Senang kan?? 😍😍

No comments:

Post a Comment

~~ hOLa 😍 ~~