Wednesday, January 22, 2020

Proses Pemulangan/Bayaran balik return/refund Di shopee

Hai.


Hari ni saya nak ajar cara buat pemulangan semula barang yang anda beli di shopee.
Contoh masalah ;

*barang rosak
*belum terima (kurang 1 barang)
*salah bagi barang
dan banyak lagi.

Selepas terima barang terus snap, untuk di jadikan bukti. Kalau tak cukup, haaa baru la guna kan return/refund ni.

Barang yg sy terima

mangkuk tu dorg tak bagi

 So saya terus mesej kedai tu,

 Dia pon check, dan reply.  Dia cakap memang tertinggal di china. so dia akan bagi saya voucher.

Haaa ini silapnya!! Ramai akan terpedaya dengan voucher ni. Korang silap !!! Sebab??
Kalau korang claim voucher, kotang kena beli barang di kedai dia lagi dan korang kena bayar kos postage. Nampak tak korang rugi kat situ ???


sy ambik voucher tu ha ha ha

Haaa, nampak tak permainan dorang?? Dia tak nak pulangkan duit. Sebab, rating dia akan jatuh !!Dia akan sedaya upaya suruh korang Withdraw /Cancle kan return refund. Dia nak bg voucher rm6. ADA AKU KESAH dengan voucher kau tu ???

 Kena tegas sikit ye, jangan mudah cair dengan permainan dorang ni !!!


Duit dah dipulangkan, yeaaa.

So sebagai pengguna tegar shopee, saya cadangkan. JANGAN TERPEDAYA DENGAN VOUCHER !!

Sebab mereka akan makin kaya, barang sengaja tak hantar. So dia acah2 bagi voucher untuk mintak maaf. stok dia simpan jual kat orang lain. kita dapat voucher & kena beli lagi barang kat dia.

Beli barang bulan free postage, kena bayar kot??? So jangan jadi tamak!! Pertahankan hak anda !!



No comments:

Post a Comment

~~ hOLa 😍 ~~